top of page

Herovering, door Benthe van Orsouw


Hallo! Vandaag heb ik super gaaf nieuws! Het boek: Herovering, van Benthe van Orsouw aka FrozenB op watpad is uitgegeven! En, met mijn cover ontwerp! Super gaaf! Ik ben momenteel het boek aan het lezen en vind het, omdat het wel een Nederlands boek is en ik dit bijna nooit lees, wel een vet fantastisch verhaal c:

Maar nu, waar gaat het eigenlijk over? Het boek gaat over Aaron, een 'jongen', alien die op de aarde terecht is gekomen om het bloed terug te winnen waarmee hij zijn planeet kan redden.

S U M M A R Y (I love them :P )

Aaron strijkt neer op de Aarde met maar één doel: hét bloed vinden wat zijn geliefde planeet gaat bevrijden uit de klauwen van de vijand. Het duurt niet lang of hij komt in contact met Kim, een betweterig meisje dat al snel door heeft dat Aaron niet menselijk is. Wanhopige pogingen om haar op afstand te houden, mislukken hopeloos, Langzaam vallen ze voor elkaar... Maar wat nou als het noodlot toeslaat en de strijd uiteindelijk los barst?

Dus, een erg leuke read natuurlijk! Voornamelijk voor mensen die houden van fantasy. En ja, ik ben een fantasy fan dus dat komt nog wel goed.

N E W S

Benthe staat met haar nieuwe boek ook in de regionale krant! Echt een leuk artikeltje:

|

Benthe van Orsouw (19) is populair op de website Wattpad. Zo'n 6.500 volgers lezen met regelmaat verhalen van haar. Onlangs kwam haar eerste boek 'Herovering' op papier uit. "Stiekem hoop ik dat het een succes gaat worden. Maar wat er ook gebeurt, ik ga door met schrijven."

Schrijven ziet ze als de ideale manier van ontspannen. "Het is een uitlaatklep voor me. Tijdens het schrijven ben ik met mijn gedachten even weg van alles." Al als kind schreef Benthe regelmatig verhaaltjes. Voor Wattpad werden dat grotere verhalen, voornamelijk over romantiek. In anderhalf jaar bouwde ze een netwerk op van vele duizenden volgers. "Waarom ik graag schrijf over romantiek? Als ik een televisieprogramma kijk en er iets gebeurt op dat vlak, dan heeft dat impact. Ik denk dat dat ook zo is met verhalen." Haar volgers vroegen haar echter om eens een nieuwe uitdaging aan te gaan. "Het was al langer een droom van me om ooit een boek te schrijven. Volgers motiveerden me om ervoor te gaan en dan voor een ander genre te kiezen als extra uitdaging. Ik koos voor een fantasieverhaal en september vorig jaar had ik de verhaallijn voor een deel in mijn hoofd. Daar zijn telkens nieuwe dingen bijgekomen."

Alien In haar boek, met 320 bladzijden en 42 hoofdstukken, schrijft ze over Aaron, een alien die neerstrijkt op aarde. Zijn doel is om het bloed te vinden wat zijn geliefde planeet gaat bevrijden uit de klauwen van de vijand. Op aarde komt hij Kim tegen en uiteindelijk vallen ze voor elkaar. "Ik heb het boek geschreven voor een brede doelgroep. Voor bijvoorbeeld scholieren van de middelbare school, maar ook voor volwassenen die van fantasieverhalen houden. Er is een link met romantiek, zodat ik verschillende genres combineer." Haar moeder Marja is groot fan van haar schrijvende dochter. "Het boek leest zo makkelijk weg. En hoe ze dingen ook beschrijft, zo bijzonder. Ik vraag me dan af hoe ze erbij komt." "Shakespeare staat bekend om zijn mooie volzinnen. Nou, die heeft Benthe ook", voegt vader Theo toe. In haar zoektocht naar een uitgever kwam ze terecht bij Pumbo. Haar boek is nu te koop op www.boekenbestellen.nl en via 2.500 boekhandels in Nederland (ISBN: 978-90-825403-0-7). "Ik heb heel leuke reacties gekregen en ik hoop dat het aanslaat. Overigens is de kaft belangeloos gemaakt door Claire Julien. Ik wil onder andere haar en mijn volgers bedanken, want dankzij hen is mijn boek een feit."

Tweede boek 'Herovering' smaakt naar meer. Mogelijk begint ze in het najaar met het schrijven van een tweede boek. "Een onderwerp daarvoor heb ik nog niet, wellicht komen mijn volgers met een idee. Mijn eerste doel is het behalen van mijn propedeuse. Daarna kijk ik pas verder."

Ook krijgt ze binnenkort een interview op de tv, waar ik eigenlijk wel naar uit kijk. Ondanks dat ik veel met haar heb overlegd met de cover ken ik haar persoonlijk niet. Dus daar kijk ik ook nog naar uit!

Zoals in het artikel vermeld staat kunnen jullie het boek:

HIER bestellen (Binnenkort ook op bol.com)

HIER sample lezen

HIER de pagina van FrozenB vinden

HIER om het boek via bol.com te bestellen!

Super bedankt voor het lezen en denk eraan: Booktastische dag. Lekker even lezen en dan weer verder met je schoolwerk Ughh. Ik begrijp de struggle!


bottom of page